Център за човешки ресурси
Търсене:
ВЪВЕДЕНИЕ

Наръчник БИЗНЕС И ЗАЕТОСТ
Управление на човешките ресурси в туризма


В много страни, в които се придава голямо значение на добрата храна и напитки, като Франция и Италия, професията на сервитьора се радва на голямо признание. За съжаление случаят не навсякъде е такъв. Поради все по високите очаквания на гостите силно се повишиха изискванията към обслужващия персонал. Доброто обслужване предполага не само отлични професионални знания, но и приятелско отношение към другите. Тук спадат лични качества като приветливост, честност, езикови познания и преди всичко способността да установяваме добър контакт с хората. Следователно успешното обслужване е свързано и с личността на сервитьора и това се забелязва както от госта, така и от управителя на заведението. И така, който се ангажира лично, ще постигне успех.

Кухнята е сърцето на всяко заведение, в което се посрещат гости. От една страна от нея зависи доброто име на заведението, а от друга – тя има решаващо значение за икономическия успех на бизнеса. Поради това е необходимо да се обърне особено внимание на организацията на кухнята и състава на кухненския персонал, както и на кухненското обзавеждане.

Използвана литература:

  1. Атанасова, Ел. и колектив. Икономика и организация на туризма. Варна, "Г. Бакалов", 1987
  2. Бизнес журнал туризъм, 1993-94 год.
  3. Георгиев, Ас. и колектив. Кратък терминологичен речник по икономика и организация на туризма. Варна, "Г. Бакалов", 1982.
  4. Ракаджийска, Св. и колектив. Проучване и прогнозиране на туристическия
    пазар, изследване на операциите в туристическите предприятия. Варна, 1988.
  5. Сп. "Туризъм България", 1998-2000 год.
  6. Сп. "Туризъм България", бр. 1, 2 / 2001 год.
  7. Tourism Geographies An International Journal of Tourism Space, Place and Environment
    Published By: Routledge
  8. CJournal of Heritage Tourism
    Editor Dallen J. Timothy, Arizona State University
  9. TOURISM DYNAMICS: The Challenges of People and Places An Important Book Series for all Professionals and Students in the Dynamic Field of Tourism
    Series Editors: Valene L. Smith, Department of Anthropology, California State University, Chico, CA 95929 Paul F. Wilkinson, Professor, Faculty of Environmental Studies, York University, 4700 Keele Street, Toronto, Ontario M3J 1P3, Canada
  10. TOURISM CULTURE & COMMUNICATION EDITORIAL BOARD
    EDITORS-IN-CHIEF
    Brian King Victoria UniversityMelbourne, Australia
    Lindsay Turner Victoria University Melbourne, Australia
    ASSOCIATE EDITOR Leo Jago, Victoria University, Melbourne, Australia
  11. TOURISM MANAGEMENT
    Research, Policies, PracticeEditor: Chris Ryan
  12. Tourism & Hospitality Research
    Journal Subscriptions, Palgrave Macmillan,
    Houndmills, Basingstoke, Hants RG21 6XS, UK

Articles:

  1. The Journal of Tourism Studies, Philip L. Pearce
  2. Tourism and Development (Aspects of Tourism) Editor: Richard Sharpley David J. Telfer 2002
  3. Tourism Marketing (Aspects of Tourism )Author: Alan Fyall (Bournemouth University), Brian Garrod (University of Wales Aberystwyth), 2004
  4. Bramwell, B. Tourism collaboration and partnerships: politics, practice and sustainability Clevedon: Channel View, 2000
  5. Hall, C.M. Tourism planning: policies, processes and relationships Pearson Education, 2000
  6. Holloway, J.C. The Business of Tourism Harlow: Longman, 1998 (5th edition)
  7. Gunn, C.A., Var. T. Tourism planning: basics, concepts, cases New York: London: Routledge, 2002
  8. Kotler, P., Bowen, J., Makens, J. Marketing for hospitality and tourism Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2003
  9. Mason, P. Tourism impacts, planning and management Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003 ISBN: 075065970X
  10. McIntosh, R.W., Goeldner, C.R., Brent-Ritchie, J.R. Tourism: principles, practices and philosophies New York; Chichester: Wiley, 2000 (8th edition) ISBN: 0471322105
  11. Middleton, V.T.C., Clarke, J. Marketing in travel and tourism Oxford: Butterworth-Heinemann, 2001
  12. Mill, R.C. and Morrison, A.M. The Tourism System: an introductory text Iowa: Kendall/Hunt Publishing Company, 2002 (4th edition)
  13. Pearce, D. Tourist Development Harlow: Longman, 1989 (2nd edition)
  14. Pearce, D.G., Butler R.W. (eds). Contemporary issues in tourism development London: Routledge, 2002
  15. Reid, D.G. Tourism, globalisation and development: responsible tourism planning London: Pluto, 2003
  16. Richards, G., Hall, D. Tourism and sustainable community development London: Routledge, 2000 Theobald, W.F. (ed).
  17. Global Tourism Butterworth-Heinemann, 1998 World Tourism Organization.
  18. Tourism 2020 Vision: influences, directional flows and key trends The Stationery Office, 1998
  19. http://www.multilingual-matters.net/cit/current.htm
  20. http://www.jcu.edu.au/fac1/public/business/jts/contacts.shtml 
  21. http://amerisol.co.cr/reference/tourism 
  22. http://www.temple.edu/gradbulletin/tourism_hospitality/tourism_hos_mgt_mthm.htm 
  23. http://www.alastairmmorrison.com 
  24. http://www.palgrave-journals.com
Последна актуализация на 31.10.2012